Vyhledávání


Kontakt

Jazyková škola Queensway
Jílovská 1157/55
Praha 4
14700

Práce: +420222949074
Mobil : +420723221910
Domů: +420222949074

E-mail: manas.jazyky@seznam.cz

Francouzké kurzy

 

Francouzština falešní začátečníci 

 

Typ kurzu:

  • kurz odpovídá úrovni A1.2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
  • oblíbený, tradiční kurz probíhající 2 x 1 vyučovací hodinu týdně – 60 min  
  • maximální počet studentů ve skupině je 8 
  • vyučuje se podle principů komunikativní metody (komunikace studentů v cílovém jazyce) 
  • výuka je vysoce interaktivní, studenti pracují ve dvojicích, skupinkách 
  • důraz je kladen na rozvoj všech jazykových dovedností (poslech, čtení, psaní, mluvení) 
  • gramatika je vyučována v kontextu (studenti sami odvozují gramatická pravidla) 
  • studenti jsou cíleně vedeni k osvojení slovní zásoby (z kontextu, obrázků nebo autentických materiálů) 
  • důraz je kladen na řízenou konverzaci

 

ÚROVEŇ A1 DLE EVROPSKÉHO REFERENČNÍHO RÁMCE

 

Co už umím: 

  • zabývala jsem se studiem základů francouzštiny a znám základní gramatické jevy (abecedu, číslovky, množné číslo, určitý a neurčitý člen)
  • znám základní skladbu francouzské věty, umím časovat základní pravidelná i nepravidelná slovesa (être, avoir, habiter, s'appeler, apprendre, aller, pouvoir, venir a další), vytvořím zápornou větu (Je n’aime pas la pluie.) i otázku (Est-ce que tu veux manger avec moi?)
  • setkal/a jsem se s blízkou budoucností (Je vais inviter des amis samedi soir.) a minulým časem složeným (J’ai visité la tour Eiffel.)
  • dokážu sdělit základní informace o sobě, své rodině a práci a reaguji na jednoduché otázky týkající se mé osoby 
  • jednoduše konverzuji o svých zájmech, aktivitách a svém denním programu

 

Co se naučím:

  • naučím se časovat nová nepravidelná slovesa (plaire, devoir, sortir, …), osvojím si ukazovací zájmena, výrazy času (pendant des mois, depuis le 18 juin), záporné výrazy (Je n’ai jamais dit ça.) a další gramatické jevy  
  • prohloubím své znalosti v použití minulého času složeného (Elle est arrivée.), seznámím se s budoucím časem jednoduchým (Je te présenterai Romain.) a subjunktivem přítomným (Il aimerait bien que tu lui écrives.)
  • osvojím si novou slovní zásobu z oblasti volného času, cestování, počasí a bydlení a vyjádřím svůj názor na další běžná témata
  • představím svůj běžný den, zorientuji se v mapě a popíšu cestu a přiblížím i vzhled osob  
  • získám velmi pevné základy, na kterých se mi bude v dalším studiu dobře stavět

 

Gramatická témata:

  • Předložky místa
  • Stahování se členem (au, du)
  • Nepravidelná slovesa (např. plaire, faire, plaisir, devoir, offrir, voir, sortir)
  • Předmět přímý
  • Zájmena y a en (j’y pense)
  • Přivlastňovací a ukazovací zájmena
  • Zápory ne...que, ne...jamais, ne...plus
  • Časové výrazy (il y a/depuis/pendant/puis/ďabord)
  • Budoucí čas jednoduchý (le futur simple)
  • Minulý čas složený (le passé composé)
  • Subjunktiv přítomný (le subjonctif présent)
  • Výrazy množství (peu, tellement, beacoup)
  • Zvratná slovesa
  • Výrazy typu je voudrais/j'aimerais

 

Konverzační témata:

  • Orientace ve městě (popis směru)
  • Bydlení (nábytek, barvy)
  • Cestování (prázdniny, oblíbené destinace)
  • Můj denní program (každodenní aktivity)
  • Části těla
  • Vyjádření souhlasu a nesouhlasu
  • Frankofonní země
  • Počasí a jeho předpověď
  • První setkání (popis osob)
  • Naše budoucnost (životní prostředí, doprava)

 

 

 

Francouzština mírně pokročilí 

 

Typ kurzu:

  • kurz odpovídá úrovni B1.1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
  • výuka probíhá 2 x 1 vyučovací hodinu týdně
  • maximální počet studentů ve skupině je 8 
  • vyučuje se podle principů komunikativní metody (komunikace studentů v cílovém jazyce) 
  • výuka je vysoce interaktivní, studenti pracují ve dvojicích, skupinkách 
  • důraz je kladen na rozvoj všech jazykových dovedností (poslech, čtení, psaní, mluvení) 
  • gramatika je vyučována v kontextu (studenti sami odvozují gramatická pravidla) 
  • studenti jsou cíleně vedeni k osvojení slovní zásoby (z kontextu, obrázků nebo autentických materiálů) 
  • důraz je kladen na řízenou konverzaci

 

ÚROVEŇ B1 DLE EVROPSKÉHO REFERENČNÍHO RÁMCE

 

Co už umím:  

  • umím aktivně používat dosud známé probrané slovesné časy jako minulý čas složený (J’ai visité la tour Eiffel.), nedávnou minulost (Paul vient de partir.), blízkou budoucnost (Je vais inviter des amis samedi soir.) a budoucí čas jednoduchý (Je te présenterai Romain.)
  • dokážu použít subjunktiv (Il répète pour que tu comprennes.), podmiňovací způsob přítomný (On amerait bien vous revoir.) a trpný rod (Les rues ont été fermées par la marie.)
  • dobře se orientuji v základních gramatických jevech (ukazovací zájmena - samostatná, nesamostatná, tázací a vztažná zájmena, tvoření příslovcí a stupňování příslovcí a přídavných jmen)
  • jsem schopen/a pohovořit o běžných a společenských tématech (móda, cestování, bydlení, globální problémy světa) a mluvit o svých zážitcích, zkušenostech a cílech
  • dokážu vyjádřit a obhajovat svůj názor a umím popsat vzhled i charakter osob a směr cesty

 

Co se naučím:

  • prohloubím své dobré znalosti minulých časů a subjunktivu (Je suis surprise que personne ne dise rien.) a naučím se používat minulý čas jednoduchý (Il partit sans se retourner.)
  • osvojím si pravidla tvoření nepřímé řeči (Elle a dit qu’elle était heureuse.), příčestí přítomného (pouvant, prenant, étant, sachant) a naučím se vyjádřit podmínku (S’il ne travaille pas, qu’il ne vienne pas me demander des explications!, Si elle n’a pas aimé, dis-le-moi!)
  • vyjádřím svůj názor na běžná a společenská témata, budu umět převyprávět příběhy a zorientuji se v autentických textech
  • budu schopen/na vyjádřit své pocity, obavy, radost či zklamání a poskytnu radu

 

Gramatika:

  • Minulé časy (l’imparfait, le passé composé, le plus-que-parfait)
  • Postavení přídavných jmen ve větě
  • Souslednost časů (la concordance des temps)
  • Subjunktiv (další použití)
  • Minulý čas jednoduchý (le passé simple)
  • Příčestí přítomné (le participe présent)
  • Vyjádření podmínky (si + présent, si + passé composé)

 

Konverzační témata:

  • Vzpomínky na minulost
  • Popis místa, osob a dojmů
  • Osudová setkání
  • Rodinná atmosféra
  • Obavy
  • Konverzační situace (dialogy, telefonování)

 

Dovednosti:

  • Vyjádření důvěry a nedůvěry
  • Vyjádření emocí a pocitů (hněvu, radosti, smutku)
  • Vyprávění příběhu
  • Vyjádření strachu, obavy a naděje
  • Vyjádření lhostejnosti a zklamání
  • Předložení/přijmutí návrhu
  • Dáváme rady